Saturday, June 7, 2008

Penat dan Old Car

Penat
Saya sampai lewat petang semalam. Penat, bukankah saya baru selesai membantu mengkoordinasi satu seminar kebangsaan. Bukan main dan tah hapa-hapa. Penat yang dihimpun sekali. Mujur mata tidak merah lagi, kerja-kerja menyunting bukankah sudah habis. Alhamdulillah. Pulang untuk menyempurnakan cuti seminggu (?) dengan bekal yang banyak (macam tidak cuti bukan?). Tidak, ia tetap cuti, menghirup udara Keramat dan tidur di atas my favorite tilam, ia akan jadi cuti yang sempurna. InsyaAllah.
Sampai di rumah, dengan berjumpa Alang yang sudah lama tidak ketemu, ini permulaan cuti yang aneh. Alang menghadiahkan saya dengan sesuatu, sesuatu! Yang sungguh sangat hebat, datangnya jauh, dari Tanah Arab. Kiriman dari rakan Alang dari Arab Saudi. Bukan main. Sebetulnya Alang baru sahaja selesai bertemu dengan teman email Arabnya itu. Alang bawa mereka jalan-jalan hingga ke Genting. Hahaha, membawa teman Arab ke Kota Keriangan, aneh bukan. Hadiah Alang dari teman Arab itu, buatannya hebat dari tanah suci Karb. Dan saya ada 2 hadiah hebat, seutas tasbih dari tanah liat, ringkas, tapi hebat kerana buatannya dari tanah asli. Seolah-olah saya melihat tasbih yang dibuat sendiri oleh Sayidah Fatimah. Dan satu lagi hadiah yang saya tidak tahu mahu dipanggil apa ia. Hahaha, hebat cuti ini bukan main.

Old Car
Cerita Alang (A) saya dan teman Arab (TA).

A: I'm sorry, I'm only have this old car.
TA: It's OK, I'm searching for a good man not a good car.

No comments: